fredag 17 september 2010

{ Utmanings inspiration för SS }


Denna månaden har jag och Ulrika hand om septembers temautmaning på Svensk Scrapbooking, temat är Embossing och vi fick ett härligt höstigt paket från vår sponsor ScrapBruket att scrappa med till denna utmaning... jag satte mig direkt och började skapa. Det va en utmaning även för mig som ytterst sällan embossar och har faktiskt aldrig testat att embossa med cuttlebugen förut.

Vi fick en varsin Tim Holtz embossingfolder att inspirera med samt en hoper papper i höstiga färger, blommor, embossingpulver, ett par hörnstämplar och annat smått och gott. Ett otroligt generöst paket måste jag säga. Det som oxå va en utmaning för mig va ju färgerna - jag och murriga höstfärger går lixom vanligtvis inte ihop, det är nog så långt i från "mina" älsklingsfärger som möjligt men samtidigt så va det ju så roligt att få utmana sig själv lite att få det att bli snyggt trots att jag inte hade valt färgvalen själv.

Dessa alster har jag redan hunnit inspirera med på forumet så jag tänkte att jag lika gärna kunde visa dem här med. :)

Vore jätteroligt om ni ville delta i utmaning och samtidigt få chansen att vinna ett härligt paket, oxå från Scrapbruket. Så kila in på det bästa forumet scrapforumet ever, och va med! ♥





Här är en 6x6-layout till Machos album, en höstpromenad va passande foton till dessa färger.



Ett höstigt kort till en kille fick det oxå bli.

Hoppas ni får en skön fredagkväll, vi ska mysa lite med vin och räkor - det är yum det! :D

2 kommentarer:

Lilo sa...

Härligt höstmysiga!!! Jättefina! Här blir det ostbågar och lite vin. Gott det med, men jag har varit supersugen på räkor länge nu!

Katja sa...

Åh jag gillar allihop, jättefina foton och jättefina alster. Vet att det inte direkt är dina färger men du har lyckats få till härliga färgkombinationer :) Gillar´t! Puss

Related Posts with Thumbnails