torsdag 28 oktober 2010

{ DT-alster för LScrapbooking }

Hejsan! Tänkte visa två DT-alster för LScrapbooking som jag gjort... mycket julpapper har dykt upp i butikerna nu och det är inte helt lätt att gräva fram gamla jul och vinterbilder här hemma, de flesta bilder är lixom redan scrappade men denna fick jag i alla fall fram! :)
Crates ljuvliga färger gör en verkligen glad, jag är ju inte så mycket för standardjulfärgerna, de murriga mörka röda och gröna tonerna, näpp, blir så mycket gladare av lite färg... :D

Jag gjorde faktiskt om denna då jag först valde ett rödare cardstock som bakgrund men det blev inte bra, eller jag blev inte nöjd så jag valde att montera ner den och göra om. Det gick som tur väl var rätt så bra med klistret även om det är ett gissel när man limmat papper... väldigt bra då det ska sitta men inte fullt så bra om man skulle ångra sig. ;)


Till denna layouten valde jag ett ljusare grönt cardstock, blir lite tråkigt om allt ska vara vitt oxå, tycker jag. :) Dessvärre upptäckte jag inte när jag först gjorde layouten att det saknades en remsa från cardstocket, det va först när jag skulle scanna den jag upptäckte det då det saknades en bit till A3 som annars är några milimeter för litet i vanliga fall. Lite retligt men så kom jag på idén att fylla på med ett härligt rött cardstock, lite washitejp och en border från samma serie nämligen Crate Restoration. Det blev ju bra det med till slut! ;)

Glöm inte kolla in alla superläckra nyheter som dykt upp hos LScrapbooking, jag skulle helst vilja ha allting och så hittar du förstås ännu mer inspiration i bloggen, det är några helt ljuvliga alster som dykt upp där på sistone, yum!
På återseende! ♥

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails