lördag 6 november 2010

{ Vrigstad Marknad }



Två gånger om året har vi ett stort happening i vårt lilla samhälle, Vrigstad marknad. En gång på våren och en gång på hösten går den av stapeln och visserligen va den så mycket större när jag va barn och långt innan dess, förr hade de djurmarknad oxå men det har som mycket annat dalat med åren och färre knallar blir det, lite sorgligt faktiskt för även om det mest är krimskrams och sånt man köpte och tyckte va kul som barn så är det en liten folkfest i sig.

Det är mycket man köper som hör till: marknadsgodis, heliumballong, sockervadd och en och annan karusell. ;) Det är oxå roligt att träffa allt folk som dyker upp och alla småpratar och är trevliga!

Numera kanske inte jag ser så mycket fram emot det som min dotter men det är ju det som är så mysigt, när man har barn så blir sånna här tillställningar så mycket roligare för att man ser hur det lyser i ögonen på dem av allt stohej och allt roligt! Man får vara barn själv lite oxå vid dessa tillfällen.

Material: Så vad passar inte bättre än My little shoe box härliga och lekfulla papper som jag valt till dessa foton. Har använt tre olika papper i serien och valt att klippa ut några, glossa kanterna och använda som decos. Härliga blommor från Prima med halvpärlor i (min favvo), spets, en liten härlig blingkvist från Magnolia och texten är från Panduro, October Afternoon och Basic Grey - kul att blanda lite olika typsnitt och stickers tycker jag. :D




1 kommentar:

Hege sa...

Vilken Härlig LO. Gillar hur du alltid lyckas få med många foton på en LO utan att det ser plottrigt ut.
Kram Hege

Related Posts with Thumbnails