lördag 12 februari 2011

{ Nöjd med mina album }

Jag ville bara visa hur nöjd jag blev med mina album och märkningen av dem. Jag har länge funderat på hur sjutton jag ska märka upp dem, hur jag ska sortera dem osv. En diskussion pågick i Facebooks grupp "Scrappare" som va intressant. Fick då tipset av inspirerande Fialia att märka albumen med Dymo, att jag inte tänkt på det tidigare. Det blev ju hur bra som helst! Nu när det börjar bli ett gäng oxå så känns det betydligt lättare att sortera in layouterna i rätt pärmar när de har etiketter på sig. I synnerhet när jag krånglat till det så och har fyra olika kategorier och möjligen fem snart, nämligen: Släktalbum (mammas sida, pappas sida) BoM-album (barn, ungdom, Stockholm, mamma) Antonias album (2006-2011), Familjens album (2006-2011). Jag har oxå gjort en hel del layouter på min syster söta barn så kanske blir det ett separat album för dem framöver.

Förut köpte jag ju postboundalbum men tycker de är så meckiga och inte alls lika bra som American Crafts D-ringalbum så jag funderar starkt på att byta ut dessa framöver men de kostar ju oxå och är rätt så svåra att få tag i, i olika färger.

Så här bra blev det i alla fall:

I just wanted to show you how pleased I was with my album and how I labeled them. I have wondered for quite som time how I suppose to label them. But when a discussion came up in a facebook group called "Scrappare" I got a brilliant tip from inspiring Fialia.She label her albums with a Dymo. I haven't thought of that earlier. It turned out to be great! Now when it's starting to be quite a lot of albums, it's a lot easier to sort the layouts in the right albums when they are labeled. Especially when I had maked it so difficult with my four (or five) categories of albums and dates. As for now I have them in these categories and diffrent albums; Relatives (on my mothers, and fathers side) BoM (as a child, youth, when I lived in Stockholm, and as a mother), my daughter Antonia (2006-2011) and the family albums ( 2006-2011). I have also made a lot of layouts on my cute niece and nephew so maybe I put their layouts in a separate album as well.

Before I bought postbound albums, but I don't like them, they are difficult and narrow. Since I started with American Crafts D-ringalbum, that is what Im using now and I have plans for switch the older ones as well. The back side is the cost and that they are some what difficult to get hold of in all colors.

So here are the pictures:












Så vad tycker ni?

So what do you think?

Kram/ Hugs

Emmeli

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vart har du köpt dina album? Dom tjocka i olika färger?

E sa...

Blev ju hur bra som helst!!! Japp det är absolut sådana album jag vill ha!!
Kram

Related Posts with Thumbnails